diumenge, 13 de juliol del 2008

Pedralets, segona part de com gaudir els vins de la D.O.Q. Priorat


Al Juliol del 2004 en una reunió a Gratallops, els convocants ens havien preparat uns gots de vins i fruita seca, avellanes i ametlles. Com que havia arribat amb el temps just vaig seure a la taula i vaig agafar un gotet de vi. En atansar-me’l al nas vaig veure que es tractava d’un molt bon vi, tot i que amb uns tanins molt forts pel poc temps que portava a l’ampolla. En acabar la reunió, vaig preguntar si el vi el feien a Gratallops i el David Masdeu es va presentar com el productor d’aquest vi. Com que vaig trobar el preu molt raonable, en vaig comprar un parell de caixes.
El temps em va donar la raó, aquest vi es va afinar a l’ampolla i segurament és molt possible que sigui el millor Priorat, relació qualitat preu. Aquesta opinió és compartida per Iñaqui Blasco en la 9 edició de la Fira del vi de Falset.
El Celler Masdeu i Campos és un petit celler que ocupa una casa de pagès de Gratallops, allí hi ha tot el necessari per a produir unes 5।000 ampolles de Pedralets anualment. Amb anterioritat els germans Masdeu i Campos venien el seu raïm a conegudíssims productors de Gratallops, ja que disposaen de vinyes velles, molt apreciades i fins i tot el cabernet que fan servir en el cupatge, junt amb la garnatxa i a la carinyena, és dels mes antics de la zona.
El Pedralets és un vi de color cirera intens, boca carnosa un punt licorós, tanins de fusta, minerals, amb fruita molt madura i saborós, aquestes per mi són les constants de les tres anyades que he pogut tastar fins ara. Així doncs ens trobem davant d’un Priorat molt característic.
Les bones anyades, el celler ens sorprèn amb un extraordinari vi, l’Amèlia, de molt poca producció i que fins ara només ha vist la llum el 2001 i el 2004, però gaudir d’aquest vi és un privilegi de molt poca gent, pel nombre reduït d’ampolles i perquè l’hi prenen dels dits. Cal remarcar, doncs l’honestedat de només treure l’Amèlia els anys molt bons.
No sé com els que hi estigueu interessats podeu trobar el Pedralets, ja que jo vaig directe al celler, però crec que no deu ser difícil, sempre hi ha el recurs de trucar a l’ajuntament de Gratallops que segurament deu saber com posar-se en contacte amb els cellers del seu poble.
Així doncs, els que vulgueu entrar al món dels vins del Priorat, podeu començar amb aquest vi, estic segur que el fruireu.